Ett CP-bra liv

Den boken vill jag läsa. Tittar på författaren på tv nu och han är underbar. Han är CP-skadad och berättar om hur det är och hur han blir bemött av människor som inte känner honom. Han berätta att det ofta var tanter som kommer fram till honom och dalltar, vill bjuda på glass som om han vore ett litet barn. En gång hade en tant kommit fram och sagt att hon visste hur det kändes. Han svara då - Jaha, har du också allergi? haha så jävla skön. Det är säkert massor som tror att alla CP-skadade är dumma i huvudet bara för att de ser annorlunda ut och inte riktigt kan kontrollera sina rörelser. Jag är skitimponerad av den här killen, så jäkla smart, snygg, rolig och lycklig och nöjd med sitt liv. Här sitter jag och tjurar för saker som är helt meningslösa, tex när jag är arg på Chrille för han gör lumpen, jag borde istället vara extra glad när han väl är hemma och då jag pratar med honom på telefon. I sommar ska jag läsa den boken för då har jag tid!



Nu måste jag dricka mer kaffe och sen börja plugga lite till tentan som är på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback