Utmaning!

Jag har visst blitt utmanad av Honeydew om att skriva 6 konstiga saker jag har gjort eller råkat ut för!  så nu kommer min filur-lista!

1.  Jag var 14år och hade en handväska (med allt man kan behövai) i min cykelkorg och ser att det kommer en spårvagn några meter bort, jag rejsar på som tusan för att hinna före och när jag kommer till trotoarkanten flyger min väska ur och hamna mitt på ett spårvagnspår!!! jag hinner bara stanna o vända mig om och får då se den hemska synen när det lilla livet blir överkört! (jag skriker)
Det tar inte slut där, väskan försvann upp under vagnen så jag får cykla efter och jaga spårvagnen för att få den att stanna, men icke! Jag som nu är fruktansvärt ledsen o stor tjuter o skriker o vinkar o plingar för att få stopp på den tänker inte på allt folk som ser mig cyklandes efter spånkan(kommer aldrig glömma målarens blick). Efter 400meters jagande låssnar alla saker och jag plockar då upp min trasiga mobil(nokia 3210 med nallepuh skal), böjda nycklar o även ihopknöglade mynt mm och cyklar hem gråtandes!

2.  För några månader sen åker jag o johanna hem i samma taxi som tre killar efter en kväll på otten. Mkt dricka hade druckits! jag sitter bak i taxin då jag plötsligt helt utan anledning börjar dunka min mobil i taxichaffförns huvut! höll även en näve löv i den handenhan blir livrädd o svin arg o kör fel o tvärnitar på spårvagnspåret o sen vänder sig om o skäller på mig. Jag som inte visste vfr jag slått han fick be om ursäkt osv. sen körde vi vidare fast lite lugnare.(Detta kommer inte jag ihåg men jag har fått hört den berättelsen från medpassagerarna)

3.  Sara och jag i våra bästa år är på maxi o tittar runt lite som vi bruka!! Vi plockar en vursting godispåse som vi inte kan betala för och går in i en provhytt och äter upp hela påse där inne sedan går vi ut och cyklar hem!

4.  När jag var liten o va hos anna med sara så skulle vi leka gurragömma, och jag gömmer mig då i hennes rum(anna letar), På hennes skrivbord ståg en fiskskål med lilla pelle i(en fisk som på riktigt var mongolid), anna var mkt noggrann med att iiingen skulle få störa pelle eller pilla i vattnet. Det vart otroligt lockande att bara hälla i liiiite liite fiskmat till pelle eftersom han såg så hungrig ut. Jag visste att det va fel men jag hällde i rejält med mat o sedan titta när pelle åt. Nu kommer anna in o hitta mig o upptäcker diiirekt att någon gett pelle mat! hon börjar skrika o frågar vem som matat pelle, varken sara elleer jag svarar(jag va rädd). jag tror att jag va den misstänkte, men jag  vägra erkänna brottet! Anna hotar nu med att ringa polisen om ingen av oss säger vem det va, hon ska nämligen ta fingeravtryck på skålen och fiskmatsburken. Det pirrar i min mage och jag blir mkt nervös!!!! meen säger inget. åren gick men anna fick aldrig reda på sanningen. Idag har jag äntligen vågat klämma fram det och anna har faktist förlåtigt mig=)

5.  Eftersom jag är en sömngångare så har det hänt många lustiga saker på nätterna i vårt hus! En morgon kommer mamma upp o frågar om jag vart uppe o ätit i natt, Jag hade då gått upp o fixat frukost o ätit när jag sov:S, de va en halv skål hallonkräm o mjölk o två mackor, båda halv ätna som mamma hade hittat i kylskåpet. Jag kommer ihåg att jag vakna mitt i sömnen/ätandet o då inser att jag inte alls borde äta så jag ställer in maten o går upp o lägger mig igen!
hände väldigt ofta att jag gömde täcket nånstans i huset ocksåå, o en gång när sara sov här vakna vi tidigt på morgonen av kylan, då ser vi att täcket hängde så snyggt o prydligt vikt över stolen, jag har nog aldrig vikt något så fint förut!!

6.  Åt kattmat på en fest och även lurat i kattmaten i två andra killar som trodde det va godis eller nötter eller nått!



Jaaah, det av det! kommer på många skumma saker man gjort med åren=) ahah kul


Kommentarer
Postat av: Honeydew

hahahaha fy fan va sickt :D.. förutom de första som va lite sorgligt..

Postat av: Sara

hahahhahahhaha :D hääärliga minnen

2007-03-06 @ 22:15:24
URL: http://saraelenor.blogg.se
Postat av: johanna

hahahaahhh fy fan vad ja garva har inte skrattat så mkt på länge! du o sara är så jävla störda, kan verkligen se er två framför mig när ni sitter och moffsar i er godispåsen i en provhytt!!!

& anna SKULLE TA FINGERAVGTRYCK!! hahahah kan se det också. envisa anna som inte ger sigi första taget :D:D

2007-03-06 @ 22:24:47
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: Sofie

hahahah sandra jag glömemr aldrig när spårvagnen körde över din väska ;D hahah

2007-03-07 @ 19:51:08
URL: http://sofiiiee.blogg.se
Postat av: jenny

hahahahahahaha.. du lyckas ganska bra me att bjuda på ett gott skratt :)

2007-03-08 @ 22:21:13
URL: http://jennynilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback