fobier o tvångstankar

Ganska så skumma grejer, o väldigt onödigt ocksåå
Man kan nästan säga att jag har olika fobier! eller alla är ju inte fobier men olika rädslor då.
 Spindlar har jag i hela mitt liv vart liiiivrädd för, jag kan börja gråta bara av att se en spindel. Tex.Som när mamma va inne på toan o sminka sig o jag går in där o så får jag syn på ett äckel o får panik o börjar stor tjuta o kastar mig bakåt rakt på mamma som då fick in hela maskaraborsten rakt i hennes öga.
Sjögräs  är jag också livrädd för. har alltid varit, och jag har svårt att bada om jag ser att det finns sjögräs där. Jag vågar absolut aldrig vara i vattnet själv heller, hellst skulle jag vilja simma precis bakom nån, nästan lisokm så ryggen på nån:P Sara vet hur jag gör när jag badar:P O mina kära vänner älskar att kasta sjögräs på mig efetrsom de vet att jag blir rädd.
Mörkrädd kan man också säga att jag är, fast bara lite och jag är bara det om jag är ensam, då sover jag ALLTID med en tänd lampa annars kan jag inte somna=)
Handled/hals/knölarnapåfoten/armvecksfobin det är verkligen den jobbigaste fobin jag nånsån har haft:S så hemsk. Ända sen jag var liten har jag haft sjukt svårt med att ta på just dom ställena, o jag fick panik om nån annan skulle hålla eller ta där. mina klockor var tvungna att va alldeles förstora för att jag skulle kunna sätta den högre upp på armen eftersom den inte fick nudda min handled:S jobbit!!! Idag är den nästan bort:) men tycker fortfarande att det är obehagligt om nån håller eller tar där. O jag mår illa om jag ser att nån skadat sig på dom ställena:( bläää

Tvångstankar har säkert alla fast man inte riktigt vet om att man har dom:P eller jag hoppas det iaf för annars så är det kanske bara jag som är konstig o har sånt fast väldigt lite:)

Innan jag ska sova o ställa väckarklockan så måste jag dra on/off knappen upp o ner fyra gånger annars så tror jag att den inte kommer att ringa nästa morgon!

Jag hade ett "tur-armband" på min högerarm som jag har trott i typ två år att den ger mig turo att jag skulle få otur om jag tog av mig det. Jag tog ALDRIG av mig det på hela den tiden. För typ två veckor sen klippte jag av mig det o jag märker ingen skillnad:D dock så hade bandet nött på min arm så det är mkt smalare på högerarmen där armbandet har suttit plus att det är en grymt snygg vit rand där:)

En annan jobbig sak är att ibland så inbillar jag mig att saker är fel fast dom kanske inte är det, tex. när jag o truls bråkar så får han verkligen inte prata vid min högersida:S jag blir sjukt irriterad då o tvingar han att ställa sig åt vänster ist. Även ibland när vi inte bråkar så känns det fel att han pratar med mig på högersidan eheh också en jobbig grej jag har för mig:)


Kommentarer
Postat av: Sara

Hahah. det är ju livsfarligt att bada med dig.

Men så kan det vara. Vi känner ju båda två tex om vi går på fel sida av varandra till matsalen, ganska skumt.

Haha, jag tror allt att du glömde säga att du är rädd för spöken ;P

Postat av: jessica

hahahaha du är ju stöördo :D ska ställa mig och prata med dig påhögersidan någon gång.. Träffade trulls idag föresten haha sööttting han är!

2007-02-01 @ 20:22:23
URL: http://jessieittparskor.blogg.se
Postat av: Fredrik

Riktigt rolig fobi, knölarpåfotenfobi=)§

2007-02-02 @ 13:31:16
URL: http://svartaregndroppar.blogg.se
Postat av: RussianGoose

ahahah det där var det roligaste jag har läst på hela dan ;D hahah va skönt att veta att det finns andra sjuka människor också :D Jag har typ samma fobier som du :p haha fast inte lika extrema :p

2007-02-03 @ 15:54:05
Postat av: sandi

russinet: ahah vadå sjuka människor:P det är ju nu du ska säga att det är heelt normalt att tänka sådär;)

2007-02-04 @ 20:01:46
URL: http://Intemindag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback