rimhimstimklimflimkimtimsim...

Lilla Åke så liten o rund
bor på himelstalund
äter ankor varje dag
ack han ibland en groda tar
i sitt neste det vilar små
både gula o blå
men en dag vargen på himpa rännde o stal alllt som var Åkes o bränndet
alla de små så svarta o grå nu hade blivit
så Åke fick nu ta en stänkare som givet
dock var även denna slut
han vart så arg att han sparkade bakut!!!
gnäggit värre detta var
skulle han inte ens sig en stänkare fått ha haft kvar?
vargen mkt listig o elak var
men åke joo han var en riktig karl
han fram till herr varg rusar o ryckern i svansen o kutar
på backen en stor svart stock det ligger , åke trodde det var en niggers:O
han upp stocken tar o kastar iväg den som en karl han var
men missar tvärt herr varg o träffar ist en liten kalv
som gick mitt itu
tur det var hans fru!
frugan hon var arg o bitter
men efter detta svisch hon nu mest var i splitter!
Åke så liten o rund bor inte längre på himelstalund!


Det kan vara för att jag är uttråkad eller så värmer jag bara upp inför julrimmen:)
Visst var den vacker lilla johanna;)

Kommentarer
Postat av: Sara

HAhahahaha. om du var en blomma o jag var en ko, skulle jag äta upp dig för du är så gó :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback