I smyg

Haha jag kom att tänka på Sara o mig som barn nyss. Som matglada barn vi var tog vi varje chans att fylla våra magar med, jah i stort sätt vad fan som helst vi kunde hitta i köket. När våra föräldrar skulle iväg på ärenden såg vi vår chans...vi var extremt snabba och smidiga i köket. Sara och jag var så synkade att vi visste exakt vem som tog fram vad. Vi behövde inte ens säga vad vi skulle koka ihop utan det räckte med att vi titta in i skåpen och då i samma sekund analyserar fram bästa möjliga bakverk på kortast tid. På grund av tidsbrist blev det oftast chokladbollar och då hade vi ju inte tid att rulla 25 st utan gjorde två monsterbollar och tröck i oss dem på två sekunder. Efteråt städade vi bort alla bevis efter bakningen/tillagningen så att våra mammor inte skulle misstänka något. När vi hade riktigt dåligt med tid fick det bli "snabbfikat" en tallrik med chokladsås på som vi slickade av för att det skulle ta för lång tid att äta med sked och för att man inte riktigt får upp allt med skeden.

Vi brukade också gå och smyghandla utgånget fikabröd för en billig peng. En gång handlade vi 13 stora bullar bara för att det var gårdagens och bara kosta typ 20kr. Vi satt på vår altan och frossa i oss alla 13 bullar innan mamma skulle komma hem från jobbet. Vi fick verkligen kämpa med att fåi oss alla för vi kunde ju inte visa att vi handlat bullar för då skulle hon bli arg för, 1: att vi åt bullar på en vardag. 2: att vi ätit så många. 3: att vi åt köpta bullar när vi hade halva kylen full med hembakade bullar.
Det har Sara och jag pratat om, just varför vi köpte bullar istället för att ta bullar ur kylen och vi har ingen aning om varför.  Haha just det, Sara och jag gick ju ibland ner till konditoriet i centa och åt lunch där istället för att käka skolmaten. Krämbullar va livet!


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, det var goda tider det :)

Jag skulle lätt kunna baka chokladbollar hos dina föräldrar på mindre än 10 min än idag om de inte flyttat runt på ingredienserna allt för mkt :P



Kommer ihåg när vi bara gjorde två chokladbollar av en hel smet, vi åt alltså en halv smet var. SJUKT att vi fick i oss det på så kort tid!

Postat av: Jenny

haha JAAA EXAKT!!! va skönt att man inte är ensam :)

2010-05-04 @ 20:43:59
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback