Pappa!

Min pappa är så jävla rolig. Inte medvetet utan sådär klumpigt rolig, jag skulle kunna berätta tusen historier om honom men jag nöjer mig med en idag. Jag tänkte förresten starta en liten tradition här på bloggen. Jag ska, när jag känner fört, berätta små minnen, historier, roliga som sorgliga om mig själv, familj eller vänner. Så idag får det bli ett minne om pappa!

Min pappa är som ni flesta vet lite tjock och väldigt ograciös i sin rörelse, han är klumpig och de få gånger han faktiskt rör på sig snabbare än i gångfart har han en konstig förmåga att alltid skada sig. Denna gång var det en sommardag för kanske 10 år sedan och pappa hade beslutat sig för att "ta hand om" det där getingboet som satt i ett fågelbo brevid altanen. Övriga familjemedlemmar samlas runt pappa Lars i hopp om att få se något spännande, vilket vi också fick senare den dagen. Nu har pappa tagit på sig en skyddutrustning som om han skulle ut i krig eller nått, hämtat vattenslangnen från garaget och är mentalt laddad inför ingreppet. Eftersom det hela tog en väldans tid för lilla pappa tröttnade jag och gick in en sväng i huset, jag tänkte inte riktigt på vad pappa hade tänkt göra med getingboet. När jag hör massa skrik springer jag ut för att se efter och där står pappa på en stege mot trädet och sputar vatten på boet, som nu hade typ tusen getingar runt sig. Det är ingen som vet vad pappa tänkte där han stog och retade upp getingarna men han kom i alla fall på att hans metod inte fungerade. Han tänker nu istället dränka hela boet i en hink med vatten. Han lyckas på något vis få ner fågel/getingboet och håller för öppningen, han slänger ner boet i hinken och står nöjt och ser på. Men boet sjunker inte som pappa självklart förutsatt utan flyter på ytan och sakna släpper in vatten. En miljard getingar stormar ut och alla i familjen backar undan utom pappa som helt hysteriskt springer iväg så rädd och stressad att han springer in i Mattias leksaksbord(av trä) med benet, och ramlar ihop, reser sig och tror fortfarande att han är jagad av en geting, springer lika hysteriskt vidare runt garaget ut på grusfarten och slänger sig in i en bil, som han låser! Där står hela familjen alldeles stilla o chockade brevid getingboet och strirrar på pappa. Vadfan hände? Trodde han allvarligt talat att han var jagad av en geting? Ja det gjorde han och destutom lämna hela sin familj i getingsvärmen för att rädda sig själv. Pappa har än idag ont i höften av den där smällen när han sprang in i det lilla blå bordet!

Det sjuka med den här historien är ju att han låste dörren när han satte sig i bilen. Lite svårt för getingen att öppna dören kan tyckas eller var det för att inte någon av oss också skulle ta oss in i bilen för skydd och pappa ville inte riskera att öppna den till oss ifall en geting skulle smita in? Vi får nog aldrig svar på den frågan.


Nu ska jag tvätta ett ton tvätt! Heje

Kommentarer
Postat av: Anonym

taget som ur en kalle anka rulle

2010-04-26 @ 20:20:13
Postat av: Sara

Jag älskar den historian! Önskar ofta att jag hade fått se det hela :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback