Det thailändska havsodjuret

Christoffer och jag befinner oss på standen svettiga och utmattade av värmen. Hungern började ta över och vi kännde att det var dags.
Eftersom vi inte orkade gå upp o käka på nån restaurang som vi gjort alla de andra luncherna tänkte vi förnya oss en gnutta o käka på standen ist (DET SKULLE VI ALDRIG HA GJORT!).
I det lilla ståndet fanns dryck o mackor av alla dess slag, vi(Steff valde för jag såg inte vad som fanns utan brillsen dårå) bestämde oss för att ta en varsin kycklingmacka. Vi sätter oss vid solstolarna o äter loss av de "fräscha" mackorna.
Endast 4 tuggor kvar av min macka tar jag ännu en tugga och känner en liten seg sena som inte riktigt vill låstna, när jag tittar på mackan ser jag två små ögon precis vid tuggkanten som ondskefullt tittar upp på mig.
Ögonen liknar kräftögon men vad min erfarenhet säger vad det inte en kräfta.
Jag peta på ena ögat för att försäkra mig om att det vrekligen var ett öga, o visst va det det! Illamåendet kommer hastigt när jag drar i varelsens ena ben och upptäcker att DET bara har tre sladder-ben kvar. Det betyder att jag måste minst ha ätit upp ett av hans ben, för vilken djur har bara tre ben liksom? det funkar ju inte.
Det var ett havsodjur med två ögon o en sladdrig kropp med bara tre smala sladderben kvar, hans kropp var i ett okännigenaktigt tillstånd så att kunna avgöra vad det var för något var omöjligt.
Det måste ha vart en blandning mellan en liten bläckfiskbebis och ett krabbinnehåll endast två cm långt.
Där förstördes min aptit resten av dagen och även mitt humör, det var Christoffers fel att jag fick en havsodjursmacka för det var han som valde kyckling, plus så hade det ju vart bättre om det var han som åt den drabbade macka istället för jag. Det hade vart otroligt roligt att se han äta ett monster=)

Ingen mer kyckling på den resan inte. Annars var vår resa UNDERBAR=) jag ska lägga upp lite bilder sen.

O sara det va rått! :O


Kommentarer
Postat av: Sara

HAHAHAHAHA Såååå kul :D

Postat av: Aguirre

Välkommen tillbaka till bloggvärlden igen! :D

2008-04-08 @ 03:20:51
URL: http://aguirree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback