TUR

tänk om jag skulle vara döv!!  så tråkigt, då skulle typ ingen vilja prata med mej i telefon:S o ja som gillar det:(
O då måste ju alla mina vänner va tvungna att lära sig knack-språket ocksåå, asså alla döva knackar ju på luren så den som ringt hör att man svarat.. oo aa så knackar man lite o såå, tex om ja ska fråga hur mår du då? så kanske det är fyra knackningar eller nått..

Undrar om ja skulle ha alla mina vänner kvar om ja va blind:O???? för de måste ju va jobbit att hålla på o leda omkring med mej när man festar t.ex.

o tänk så mkt fel man skulle dricka:S  för man ser ju inte vad som är i glaset:S de kanske står ett glas med diskmedel i o så bah råkar man tro att det är saft...

o tänk om man skulle råka trampa i hundbajs ahah de ser man ju inte o så går man hem o låter skorna stå o ånga hundbajs:S

det hemskaste måste ju ända va att man inte ser vad man har fått i sina julklappar o paket o såånt:S så sorligt

o tänk om en döv skulle hitta en typ skadad människa nånstans o måste ringa efter hjälp, o ja tror inte att alla som pratar i telefon på larmcentralen kan knack-språket heller:O


o herre gud nu kom ja o tänka på nått jätte sorligt!!!!  tänk om Sara skulle tappa rösten:S  veeem skulle jag då skratta hög med:(??????   för jag antar om man inte kan prata så borde man ju inte heller kunna skratta(?)
Fast det kanske är jätte kul att skratta på teckenspråk:O  jag har aldrig testat:D  det kan vi göra imorgon sara:D


Kommentarer
Postat av: Sara

japp de ska vi göra imorrn :D jag tror att vi skulle bli tvugna att ta med oss kastrull-lock att slå mot varandra, om vi ska komma upp i samma decibell som vi skrattar i. Jobbigt att släpa på kastrulllock vart man än går :/ tur att vi har röster :D

Postat av: Fredrik

Men hur ska den döva kunna höra knackningarna i luren?

2006-12-30 @ 18:40:42
Postat av: sandi

jaa du fredrik,,hmm att ja inte tänkte på det:O men då kan ju inte döva prata i telefon:O jaja

2006-12-30 @ 19:41:52
URL: http://Intemindag.blogg.se
Postat av: Johanna

alltså det är väl inte riktigt så att döva pratar i telefonen? kan det inte va så att dom bara har telefon för att folk ska kunna ringa o se om den döve är hemma? då knackar den lite och då betyder det ja ärhemmaaaaa ni kan komma på fika! faaaast.. hur hör den döve att det ringer????

2006-12-30 @ 20:09:10
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: Anonym

eller så har inte döva telefon alls

2006-12-30 @ 20:32:51
Postat av: Sara

Eller så har döva en telefon som vibrierar sjukt mycket och blinkar sjukt mycket. För det SER man och det KÄNNER man, och det kan döva göra! Då kan den knacka lite för att visa att den är hemma.

F.ö. så tror jag att det är de stumma som använder sig av knacningsmetoden mest :P

2006-12-30 @ 22:50:04
URL: http://saraelenor.blogg.se
Postat av: sandi

jag tror att det var det jag menade från början sara:P eheh men ja råka tänka fel:O ja mena stumma o inte döva=)

2007-01-09 @ 14:49:55
URL: http://Intemindag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback