Julafton för alla?

Gatans barn ville bara få höra att hon va älskad av någon,

men hon var glömd av alla dömd,

så många "föräldar" så många "hem"

ingen riktig kärlek ingen vän.

Ögonen torra och munnen röd

tretton år och inuti död...



Det är sjukt att det finns så många barn i världen som inte har något hem, bor på gatan eller på barnhem.
Men tanke på hur många föräldrar som hemskt gärna skulle vilja ha ett barn men kanske inte kan få det, så är det sjukt att det ska vara så svårt och ta så jävla lång tid innan något händer. Det kan ta flera år innan adoptionsansökan går igenom( om dom nu gör det), på de åren har många barn vart tvungna att växa upp på gatan eller barnhemmet.

Ett barn är ett barn, varför kan vi inte ta hand om alla de barn som redan finns och som behöver en familj?

Jag hoppas att jag iaf kommer att föjla min dröm när jag blir "stor"=). Jag har tjatat om det ända sen jag var liten att jag nån gång ska adoptera=) självklart vill jag ha egna barn med, men om jag får tillfället och har möjligheten ska jag absolut görat=)

sådäråå:) nu har ja vart seriös så det räcker flera veckor framöver:) nu dröjer det länge tills nästa seriös-rush.. puuuh=)

God Jul  du ä oful=) hihi


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju dock inte bara fördelar med adoption!

2006-12-24 @ 22:58:29
Postat av: sandy

det beror ju på vilken synvinkel du ser det ifrån!
det finns väl för och-nackdelar med nästan allt?

2006-12-25 @ 09:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback